04 januar 2010

Januar



Januar er for mig altid noget helt særligt. Det får mig til at tænke på min barndom, når sommerferien var slut og vi glade, brune og friske mødte op til første skoledag... Fornemmelsen af helt nye og glatte kladdehæfter, bøger der skulle bindes ind og måske endda en ny skoletaske. Denne skønne friske og sprøde start, elskede jeg. At bøger og hæfter efter kort tid var nusset og måske krøllet eller itu, tog jeg egentlig ikke særlig notits af. Men glæden ved at starte på en frisk var fantastisk.

Januar er lidt det samme og alligevel ikke. Det er jo et kalenderår der begynder, ikke nogle kladdehæfter eller bøger der skal bindes ind. Men derimod en lækker ny kalender som er helt blank. - Og inden jeg ser mig om er der alle mulige aftaler og pligter ført ind i den.... 
Fornemmelsen af at starte på en frisk i januar er mærkelig og spændende på en gang. Selv regner jeg ikke d.1.januar med i kalenderen, ofte er den dag præget af tømmermænd og træthed oven på en jul med ædegilder og en nytårsaften med måske lidt for meget alkohol. Så da de, som regel meget fornuftige (og måske lidt kedelige), nytårsforsæt alligevel ikke kan træde i kraft d.1.januar, har jeg valgt at kalde det en 0 dag, og lade mit år begynde d.2.januar.

Jeg ser frem til dette år, med spænding og håb. Hvad jeg har af nytårsforsæt for 2010, holder jeg helt for mig selv. Mine forsæt er skrevet ned og er klar til at hive frem i årets løb. Tænker at det kan være gavnligt lige at minde mig selv om hvad jeg egentlig skrev d.1.januar.

I dag d.4.januar. er dagen hvor det er 13 år siden Anders og jeg blev kærester. Tillykke til os.


Vel mødt 2010.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar