26 januar 2010

Vive la France

Skal da ærligt indrømme at jeg jævnligt drømmer mig langt væk fra Danmark, og sydpå til mit andet fædreland, Frankrig. Og i disse dage med alt for meget kulde og sne, bliver ønsket om at sidde på en bistro i Provence, eller slentre langs seinen i Paris en lun forårsdag bare 1000 gange forstærket.
Bare ordene Camenbert, Pernod, Baguette, Croissant, vin rouge, un petit café, kan få mundvandet til at løbe, og en mig til at savne at være i Frankrig.
Sidder i disse dage og ser ALLE mine MANGE digital billeder igennem og bliver helt varm indeni, når jeg kommer hen til mapperne fra vores sommerferie i Provence sidste sommer. Dyre men dejlige 14 dage med kæreste og børn! Og stor familiefest.
Faldt netop over dette foto, og husker at jeg blev helt stolt og glad over at være franskmand da jeg tog det.
Håber at jeg snart kan tage et smut sydpå.
Salut





Ingen kommentarer:

Send en kommentar