10 marts 2010

Arbejdsro, arbejdsfred, arbejdsrod, kreativt rod, kreativitet...

Jeg elsker når vores spisebord er fyldt af arbejde. Jeg elsker at sidde her i vores dejlige køkken som min Anders har bygget til os. Her er lyst og luftigt. Vinduer at se ud af og bare rart!
Sådan en dag som i dag, hvor jeg er alene hjemme i de dyrebareste timer, nemlig dagtimerne (dette skyldes dog en mavepine=sygemelding), og kun kan finde energi til at lave noget stille og roligt uden at tale, finder jeg glæden ved at bladre i bøger, skrive notater og tegne skitser...
I dag tog jeg (lidt for sent) hul på forberedelserne til næste uge. Næste uge skal hele skolen på kryds og tværs af årgange og teams skal arbejde i grupper under overskriften "Mellemøsten". Jeg er en del af værkstedet "1001 nat", og det bliver fedt det er jeg sikker på! I tre dage skal jeg være kreativ sammen med børnene, vi skal svinge pensler, tusser og oliekridt, jubiiii.
Og nu i dag, kom jeg frem til det de helt præcist skal lave, og jeg håber de vil tage godt imod det. Der kommer måske nogle flotte malede flyvende tæpper ud af det...
Som billedet viser er der både bøger, computer, skemaer m.m. på spisebordet, så for en stund satte jeg mig ved min anden favorit arbejdsplads, nemlig foran vinduet. Da jeg kom tilbage til spisebordet og lagde hvad jeg lige havde tegnet, blev jeg helt glad ved det jeg så. Jeg ELSKER når spisebordet flyder af kreativt arbejde!!! Men det er knap så sjovt at skulle rydde op for så skal det jo i bunker, skuffer eller plastlommer...

1 kommentar:

  1. Du har så meger ret! Det er så fedt at være i det det kreative flow - med sig selv. Og der er vi altså heldige, som lærere, fordi der er muligheder for det i vores arbejde. Jeg kan blive helt speedy nogle gange, når det flyder med papirer, noter og gode idéer.
    Skønt med en blog der sætter fokus på det positive ved lærererhvervet!

    SvarSlet