19 august 2012

???????

Blogtitlen er væk, en undren og mange spørgsmål er der... Jeg tænker ofte over bloggeriet.
Stiller bl.a. spørgsmålstegn til hvorfor nogle blogs har 1500 læsere og andre knap 200?!
Hvad er det liiige der gør nogle blogs mere interessante end andre? De opfinder jo ikke ligefrem den dybe tallerken.
Ups dette kan lyde meget negativt og føles som et angreb måske, sorry!
Jeg har endnu ikke set det overfede ved masking tape, eller jo jeg synes faktisk det er fedt, retrostof er også sjovt, men der er bare for meget af noget.

Kender du det at du sidder i en forsamling, f.eks. til en middag.
Én i forsamlingen fortæller en historie, og alle lytter meget interessant, ihhh og åhhh + nysgerrige blikke kan man se og høre. Du sidder og lytter og tænker "jamen det samme kunne jeg have fortalt!" Men af én eller anden grund er det meget mere interessant når den anden person fortæller historien...

Jeg kan til stadighed undre mig. Hvorfor er det lige sådan? Skriv og kommenter hvis du kan følge mig!!!

Dette indlæg bliver skrevet ret hurtigt, jeg har tænkt MEGET længe over det, havde en idé om at det skulle gennemtænkes, at alle formuleringer skulle overvejes nøje, men en kommentar i dag fra en jeg har nær, gjorde udslaget!

33 kommentarer:

  1. jo jeg kan da også under over det samme som dig af og til :)

    hvor mange blogs følger du selv ?
    hvor mange blogs ligger du en kommentar hos ?
    når du får kommentar svare du så tilbage ?

    dette er ikke en anklage mod dig :) jeg følger din blog og smiler tit af din sjove billeder ,men ved så ikke altid hvad jeg skal skriv i kommentar :)
    de helt store blogs er sommetider kedelige ,men de har sommetider mange giveaways og det er der de har deres mange læser de også tilknyttet en butik eller ligende ... det er bare et gæt :)

    SvarSlet
  2. jeg fik lige lyst til at skrive igen undskyld :)

    jeg har nu været i blog land i henved 4-5 år og jeg er en gammel kone på 50 år men det jeg vil sige at jeg har ikke endnu set et indlæg hvor jeg kunne sige wow det har jeg ikke set før nu taler jeg om hele blog land og jeg følger omkring 600-700 blogs ...

    men igen jeg sidder også med de samme tanker som dig og nogle mennesker er bare mere fremme i skoene end andre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK for dine kommentarer!
      Jeg lægger kommentarer hist og her, når jeg føler for det. Læser med garanti flere indlæg end jeg kommenterer.
      Mit humør og overskud bestemmer hvor mange indlæg jeg læser & hvilke, samt om jeg lægger en kommentar.
      Jeg prøver at blive bedre til at svare på kommentarerne på mine egne indlæg, da jeg synes det er på sin plads.
      MEN meget har med tid og overskud at gøre.
      Jeg læser med interesse hvad du skriver og tænker over det. Du skal ikke undskylde, du er ærlig og svarer tilbage på mit udbrud!

      Slet
  3. Du rammer lige præcis plet. Jeg tænker også ofte de samme tanker og forstår heller ikke hvad det er, der gør, at visse blogs har 1500-2000 faste læsere. Jeg har kunnet se på antallet af læsere på min egen blog, at det hjælper helt utrolig meget at skrive kommentarer hos andre, så ens navn bliver set.
    Og så hjælper det også med en give away i ny og næ.
    Men jeg tror, at dét der gør, at nogen får så mange læsere, er at de skriver indlæg stort set hver dag og at de fortæller noget hele tiden fra deres liv. Eller lige viser en ny vase frem eller en gryde købt i Ikea eller hvad ved jeg. Ikke nødvendigvis det mest interessante men de fortæller noget hele tiden og det tror jeg er vigtigt. De deler deres liv og oplevelser og det gør, at mange gider følge deres blog.
    Tror jeg.. :-)

    Jeg skal nok blive hængende her - også selv om du ikke skriver hver dag eller fremviser nye kuglepenne eller andet interessant.. ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Også tak til dig!
      Dejligt at høre hvad andre tænker, og det gør godt at i kan følge mig!
      I perioder skriver jeg mange indlæg, andre perioder færre, og ved du hvad jeg synes ikke det gør en forskel.
      Jeg kunne godt forestille mig at man kan fange medlemmer på en give away, men det synes jeg bare er forkert. Læserne skal komme af interesse.
      Når jeg skriver om mine børn, en ferie, en udflugt eller hvad ved jeg, minder det meget om andre indlæg, men ups, det får bare ingen kommentarer.
      Jeg er flere gange blevet spurgt over hvorfor jeg har en blog! Men hvorfor har andre det? reklame, dagbog eller ??? Det er sårbart, man åbner op for privaten. Nogle deler meget personlige og følelsesmæssige emner, andre smider blot flotte billeder ud...
      Jeg har ind imellem lyst til at lukke bloggen, da jeg indimellem har det som om jeg skriver ud i det blå til ingenting.
      Derfor bliver jeg meget glad for kommentarer!!!

      Slet
  4. ja jeg kan sagtens følge dig! Men det har helt klart betydning, hvor meget man kommenterer på indlæg rundt omkring i blogland. Og så er nogle bare pisse gode til at vise deres ting frem, enten med lækre billeder eller ord. Jeg selv bliver enormt fanget af gode billeder eller kreative projekter der inspirerer mig.

    Jeg tror altså også nogle gange at der er trends for hvem der er populære at følge. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg drages selv af det engang imellem. De populære bloggere får altid mange kommentarer, uanset hvor interessant/uinteressant emnet er. Men sådan er det, de har også tiltrukket mange følgere, så det er vel fair nok :D

    Men jeg synes det er et spændende emne at tage op engang imellem, så tak for det!

    SvarSlet
    Svar
    1. også en tak til dig! Nogen er helt klart bedre til at fotografere og til at skrive end andre, og jeg er nyder når der er nogen der kan det!
      Men indimellem undrer det mig hvordan folk falder på halen over ting som alle kunne skrive et indlæg om!

      Slet
  5. For mig er min blog en måde at dele min kreativitet med andre. Det er vigtigt for mig at alle mine indlæg har en håndarbejdsvinkel. Det betyder, at min blog er mindre privat/personlig tror jeg. Jeg kender godt fornemmelsen af at skrive ud i det tomme rum. Til gengæld har min blog været årsag til, at jeg har mødt mange nye mennesker....dig for eksempel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. det er nemlig specielt for din blog, og jeg bliver ofte ret inspireret af dig!
      Har selv overvejet at lægge stilen om eller blot vise billeder eller noget helt andet...

      Slet
  6. Jeg følger de blog, der siger mig noget. På den ene eller anden måde. Nogle med ord, nogle med billeder, nogle med mad, nogle med ideer og nogle med osv:-)
    Jeg følger ikke rigtig med i hvilke blogge der er smarte, bare den der siger MIG noget.
    Og så tror jeg man skal skrive om det man brænder for uden at tænke for meget over det.
    Ej, jeg ved ikke. skal sgu ikke gøre mig klog på bloggeri .-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dit svar Miri!Jeg går også efter det jeg finder spændende og inspirerende og ikke efter hvad der er "smart"

      Slet
  7. Interessant indlæg. Du rammer ind i noget meget væsentligt dér.
    For der er stor, stor forskel. Til trods for at mange indlæg er ens. Den sidste tid har jeg bla spottet mange indlæg om en Sony Experia. Til sidst må jeg erkende jeg hopper videre.
    Den lille middags historie var et fint eksempel.
    Tak fordi du delte din undren : )

    SvarSlet
  8. Jeg er en af dem som sjældent lægger en kommentar hos andre (og mig selv). Overskuddet er der bare ikke. Jeg er også ret dårlig til at tage billeder og bruger stadig et (lånt!) lommekamera fra forrige årtusinde.
    Men til gengæld synes jeg at jeg har en masse at byde på som kan inspirere andre, på trods!
    Jeg følger også bloggere som sjældent har noget særligt at byde ind med, men har massere af læsere. Det trigger min nysgerrighed på den måde at jeg vil vide hvorfor og hvor hemmeligheden er! Så derfor læser jeg med, selvom det er sådan en ind-af-det-ene-øre-ud-af-det-andet-oplevelse. Meget har nok at gøre med at ramme en trend, vise de rigtige ting frem og være på fornavn med de hotteste mærker. Lidt ligesom med blade og magasiner. Folk kan godt lide genkendelighed. Så derfor er det heller ikke nødvendigvis interessant for læseren at høre om hvis man har opfundet den dybe tallerken. For hvad filan er det for noget? Det har de aldrig hørt om før, og så kan det være uinteressant.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er ret interessant det du der skriver, det skal jeg lige læse igen!

      Slet
  9. Jeg tror, at der er mange, der læser en masse blogs uden at skrive kommentarer. Man zapper rundt og ser, hvad der er sket siden sidst, og det er ikke altid man har noget at sige...
    Selvom jeg har mange faste læsere, er det ikke så mange, der kommenterer. Jeg tror også det er fordi man f.eks. ser blogindlægget gennem facebook eller får det på mail hos dem man har tilmeldt sig.
    Men du har da ret - sommetider føles det som om, man skriver ud i den blå luft.
    Gaia, bliv ved, hvis du har lyst. Dette indlægs kommentarer har da vist dig, at der er mange, der læser med:)
    Kh Puk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Puk
      Dejligt at høre fra dig.
      Ja der er helt sikkert nogle der læser og ikke kommenterer!
      Det der blot undrer mig er at nogle indlæg får kommen tarer og andre indlæg der minder om ikke får.
      Jeg er glad for de mange svar her, det er nok de indlæg der har fået flest kommentarer på min blog...
      Jeg bliver ved, for jeg har lyst, måske det bare bliver på en lidt anden måde!

      Slet
  10. Godt indlæg, Gaia!
    Jeg undre mig også tit og spørger hvad er det lige det er at være kreativ, når man om og om igen ser retrostof syet til nøjagtig de samme ting? Gik helt kold i blogland på et tidspunkt, fordi jeg ikke kunne holde ud at se mere af det samme.. Det indlæg ligger stadig som kladde; jeg vil jo ikke støde nogen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Thea
      Tak for svar!
      Jeg forstår hvad du mener...

      Slet
    2. Men det bliver jo aldrig syet til de nøjagtig samme ting. Det vil jo altid være en egen fortolkning, af noget man har set.
      Hellere se en egen-kreation, end at se samme stribede vase fra tidens populære keramik firma.

      Slet
  11. Kære Gaia,

    Puk har sagt hvad jeg ville sige, men ville alligevel lige gøre dig opmærksom på, at jeg også følger din blog. Altså stadig du ved...

    Jeg er ret dårlig til at kommentere for tiden, men når jeg så endelig gør det, er det mest på indlæg hvor man kan skrive en hurtig kommentar. Altså ikke en "smøre", som jeg har gang i her. ;-) og det er til dels fordi tiden er knap, og så er jeg for det meste på via mobilen. Gider simpelthen ikke skrive for mange kommentarer via den, da jeg synes det er for besværligt...
    Men hey, er da på via mobil nu. ;-)

    Sender dig er kram - det er ikke rart at få den følelse...

    KH Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tine
      Jeg kender ganske godt det med at have for lidt tid til at skrive så mange kommentarer som man måske egentlig gerne vil!
      TAK for dit svar.

      Slet
  12. Åh ja har tænkt nøjagtig de samme tanker som dig(0:

    Forstår heller ikke altid logikken eller mangel på samme i blogverden. Tænker også nogle af dem med mange læsere, har været med fra blogverdend spæde start og på den måde har fået mange læsere.
    Når man kommer som ny læser, kigger man vel meget på læsertallet hos de forskellige og tænker... "Hov hun har mange læsere, må da heller følge med her"... Og så ruller ruletten. Personligt ville jeg da mægtig gerne stå for en sponsoreret Give Away. Tror man modtager en lignende gave spm tak.... Fedt tænker jeg så, mangler bare lige en sponser(0:

    Jeg læser med hos dig, fordi du er god til at skriv og fordi vi er jævnaldrende og vores børn forlængst er holdt op med at gå i lyserødt smølfetøj(0:
    Kram til dig (0:

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kommentar!
      Glad for at du kan følge mig!
      Og hey hvorfor er en blog (som man ikke kender9 mere interessant fordi der er mange faste læsere? Kender vel egentlig godt svaret på hvorfor man stopper der, men alligevel...

      Slet
  13. Jeg læser med på de blogs, hvor jeg synes, at jeg "kan mærke" personen bag!!! - jeg er sikker på, at du har mange flere læsere, end du lige tror, Gaia - vi er mange der læser med i "det skjulte"....som ikke har lyst til at give os offentligt til kende og som heller ikke ønsker at være en del af "bloglandet", ved selv at have en blog og jævnligt mødes med andre bloggere....Jeg er bedøvende ligeglad med, om en blog har mange læsere eller ikke...hvis den siger MIG noget, læser jeg med...Særligt kreative indlæg fanger mig - og smukke billeder....eller smukke ord kan ramme mig...velskrevne blogs er en fryd! - lækre billeder er interessante (fordi de inspirerer mig visuelt med former og farver) - selvom det kan virke overfladisk - og er det kun lækre billeder, bliver det uinteressant. Kan særligt lide blogs, der kombinerer alvorlige ord, humor, kreative projekter, inderlighed og smukke billeder - der både viser det smukke og det svære ved livet - UDEN at det bliver FOR personligt!- og blogs, hvor jeg VED, at der ikke sidder et firma bag og hvor det hele drejer sig om skjult reklame!!! Jeg kommenterer, når jeg har LYST og ikke kan lade være!- når jeg føler, at jeg har noget at bidrage med - ellers tier jeg stille! - kan sagtens se, at det ikke må være særligt motiverende for dig som blogejer, at man ikke giver sig til kende oftere...derfor skal du også blogge for din egen skyld - ikke for dine læseres! - men JEG læser med...mere eller mindre i perioder, når det virkelige liv levner plads til det...

    SvarSlet
    Svar
    1. Du godeste en smørre... beklager!

      Slet
    2. smørre eller jeg, tak for svar jeg læser det hele med interesse!

      Slet
  14. Jeg kender det. Og jeg tænker ofte over det og mange andre ting omkring bloggeriet. Lige som jeg tror at NU har jeg regnet tingene ud bliver jeg igen overrasket. Det er både i forhold til læsertal, blogrolls, tiltrækning, sponsorering af diverse aggregater og så videre.

    Jeg holder af blogs hvor det visuelle er smukt (selvom jeg stinker til det selv), hvor der er fed inspiration, hvor der er lækre billeder, hvor jeg kan mærke personen bag, hvor jeg kan relatere til indholdet på bloggen og dem der spotter alle de ting jeg ikke evner at spotte. Men det er sjældent én og samme blog rummer det samme og derfor læser jeg også mange forskellige blogs.

    Jeg vil gerne selv være bedre til blogging, men jeg har bare heller ikke altid overskud til at forbedre og forny selvom jeg gerne ville.

    Når det kommer til mine egne kommentarer så får jeg aldrig lagt et ord alle de steder jeg inspireres for det går ofte hurtigt og ikke altid med tastetur i nærheden. :) Men jeg kan altså nu godt li´din blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maiken
      Tak for dit svar!
      Kan følge dig i meget af det du skriver!
      Glad fordi du kan lide min blog!

      Slet
  15. Jeg har fulgt med her hos dig i længere tid, og kan godt lide, hvad jeg ser:)
    Er også af og til flittig til at kommentere, - af og til ikke så flittig.

    Jeg følger selv mange blogs, nogen med masser af læsere, nogen med ganske få. Generelt kan jeg sige, at hyppige indlæg (ikke nødvendigvis daglige) og gode billeder går igen på mine "yndlings". Ellers er de faktisk meget forskellige.
    Lige i øjeblikket er jeg gået lidt kold både på egen blog og ift at kommentere, men jeg har ellers været lidt flittig til at kommentere rundt omkring, for jeg tror de fleste gerne vil have lidt respons, lige som jeg selv gerne vil.

    P.S. Pilut med dig er en dejlig titel:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva du er nemlig rigtig godt til at skrive en kommen tar! Selv kunne jeg godt blive lidt bedre...
      Jeg ved du er der på den anden side til mange af mine indlæg, og det er jeg glad for!
      Der skulle en ny titel på synes min kæreste, men hvilken...?! Jeg har ikke rigtig det ord som bare er mig. Så kom jeg på denne titel, noget der ligger godt i munden og som jeg elsker at sige.
      Titlen hænger også en smule sammen med noget af det der bliver skrevet her i dette indlæg + kommentarer, bare en lille smule...

      Slet
  16. Jeg ved PRÆCIS hvad du mener! PRÆCIS!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en kort og PRÆCIS kommentar, TAK for den Mimi!!!

      Slet