11 august 2012

La Defense

Når jeg ser på billederne synes jeg det er lidt mærkelig at tænke på, at netop der var jeg i går formiddags. I bagende sol, vores sidste dag i Paris.

Da jeg boede i Paris, var La Defense som mit hav. I en storby med meget trafik, snak, larm og gang i den og et krævende arbejde var det en fornøjelse at tage lidt væk fra byens midte hvor jeg også boede, og stå under den flotte moderne triumfbue, mærke vinden i håret, og jeg kunne blive helt rolig af den meget afdæmpede farveholdning der er derude.
At sidde på trappen med ryggen til byen og bare slappe af, er stadig den dag i dag, noget jeg sætter stor pris på!

Jeg har aldrig været oppe og nyde udsigten fra toppen har du? Hvis ja, så er jeg misundelig, for nu er det nemlig ikke muligt! ØV! Jeg blev skuffet, havde gerne taget en tur derop. Men som billedet af billetlugen viser så er det fortid...

Men det er stadig muligt at nyde arkitektur og modernisme som en fed kontrast til det majestætiske gadebillede inde i Paris centrum! Og spørger du mig så er det et must når du rejser til byernes by!

2 kommentarer:

  1. Elsker også bare Paris - Fantastisk by :)
    Hvad, kan man ikke komme op i triumfbuen mere? Hvordan kan det være?

    SvarSlet