14 juni 2010

Det første farvel

I weekenden har jeg været i Jylland og besøge min mor og mormor. Turen var ret speciel, da det var mit sidste besøg i min mormors hjem, da hun snart må på plejehjem. Jeg har flyttet en million gange i mit "korte" liv, men hele mit liv har min mormor boet samme sted. For mig er hendes hus en slags barndomshjem. Her har jeg holdt jul, sommerferie og tilbragt en MASSE gode og dejlige timer. Her har jeg lært at lægge kabaler og at strikke.
Det gør ondt ondt ondt helt indeni, ved tanken om at der skal jeg ikke komme mere!!!
Blandt hendes mange flotte, smukke og spændende ting var der en rigtig speciel en som jeg har fået lov at arve, hendes kogebog.
Den er påbegyndt da hun som ung gik på husholdningsskole, og har så fulgt hende hele hendes lange liv. Nu bor den hos mig, og om jeg vil fylde flere opskrifter i, eller bare have den stående i reolen, ved jeg ikke.
Men den skal bevares og jeg er meget beæret over at den nu bor hos mig!!!













En gammel laset sag. Sirligt skrevne opskrifter ovenikøbet i alfabetisk rækkefølge og med sidetal. Er det ikke fint?! Spegesild, medaljer, og mange andre opskrifter. Jeg må og skal afprøve nogle af dem!

1 kommentar:

  1. Det må være en mærkelig følelse...
    Dejligt du fik lov til at bevare den kogebog. Den er en skat.

    SvarSlet