19 juni 2010

En god afslutning

Snart kommer fredag. dagen hvor skolebørnene og os lærere får sommerferie. Selv husker jeg meget tydeligt den fornemmelse og de følelser der dominerede mig og mit humør på denne dag. Det var skoleårets mærkeligste dag. Både super dejlig fordi der foran os ventede mange ugers ferie og måske en spændende rejse med familien. Samtidig kan jeg huske én af de afslutninger hvor jeg med gåsehud sang en sommerferiesang sammen med klassen. Og faktisk blev jeg lidt vemodig eller tom indeni, for selvom det var en længe ventet dag, var det også lidt trist ikke at skulle se sine kammerater i så mange uger.... Kan du følge mig?

I år vil jeg sige at dagen er særlig på en anden måde. Det forgangne skoleår har været præget af et meget ubehageligt tilfælde af stress. Jeg knækkede nakken og havde et surt og hårdt efterår. Men takket være en leder som håndterede situationen på en god og tryg måde, de bedste kollegaer og ikke mindst kærlig og forstående opbakning og omsorg fra kæresten min, kan jeg igen cykle afsted til arbejdet med det største smil på læben. Og helt oprigtigt sige at jeg ELSKER MIT ARBEJDE !!!
Endvidere blev det hele meget bedre da jeg i torsdags cyklede hjem med en fastansættelses kontrakt i tasken!!!

På fredag er der sommerfrokost for alle lærere og kollegaer. En god anledning til at få sludret, skålet, danset, knuset og krammet og bare slappe af sammen med de bedste kollegaer i verden!
da den danske sommer er så total utilregnelig i år, og jeg ikke synes om mine tykke blege ben, har det været lidt af en udfordring at finde det perfekte outfit. Omdrejningspunket har været mine bryllupssko  som jeg bare så gerne vil have på, men hvordan og til hvad. De sorte bukser vandt, og en ny bluse er købt. Måske ikke så sommerligt, men pænt synes jeg og død behageligt at have på! Så kom an fredag jeg er klar og barnepigen er hyret, sommerferien ligger og lurer lige om hjørnet. 6 uger uden så meget som en eneste plan, nærmest da. Lige hvad jeg trænger til, så jeg for alvor kan puste ud ovenpå dette skoleår, en god afslutning!

Bryllups skoene


Jeg elsker alle mine glimtende øreringe, som sjældent kommer på, til på fredag har jeg valgt dette par.



Med disse to armbånd har jeg både min fars og mors familie tæt på mig.


 Bløde fine blomster i en dejlig farve. Jeg er glad for min nye bluse. -som vist egentlig er en kjole, men en kort en af slagsen, så jeg vælger at bruge den som en lang bluse...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar