09 februar 2011

Januar blev til februar

Og det synes jeg faktisk gik ret hurtigt... Januar er bestemt ikke én af mine favoritmåneder, den er så lang og tit så kold.
Men nu er det jo sørme februar og vi er allerede 9 dage inde i måneden.
Har lige fulgt mine børn i skole, og på vejen hjem fik jeg en sang på hovedet som vi synger til morgensang på arbejdet flere gange om året.
Jeg kan ikke mange sange udenad, kan brudstykker og synger dem igen og igen for mig selv. Dog inde i hovedet, ellers ville min omgivelser da nok få pip af mig for alvor!
Men denne sang kunne jeg godt tænke mig at lære, mine elever har nemlig totalt styr på den...
Sidst vi sang den, kom min kære viceinspektør til at være lidt for hurtig med en overhead, og sprang let og elegant fra marts til juni. Tjae kunne det ikke være meget fedt egentlig, så var der jo snart sommerferie...
Ej jeg kan ELSKER foråret og vil absolut ikke springe det over!!! Så faktisk hellere tage en bid af sommeren og vinteren og forlænge de to andre årstider med en måneds tid...
En kvik elev reagerede hurtigt "ja jeg synes da nok at vi manglede april", godt at vide han følger med!
Kender du sangen?


Årstidssang
Året drejer rundt og rundt, uret tikker hvert minut.
Rundt og rundt – tiden går. Lige indtil næste år.

 Sne og skøjter, kælk og ski, det er noget vi alle kan li’
januar – januar Ja, nu har vi januar.
 
Tøndeslagning – fastelavn, hvad er denne måneds navn?
Februar – februar Ja, nu har vi februar.

I får mere af sangen næste måned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar