24 august 2011

Jeg er stolt og ret imponeret!





I dag har Max og jeg været hjemme sammen. Han har været syg med hovedpine, der dog heldigvis hurtigt gik over igen, og jeg havde en skemafri dag.
Han havde lyst til at brodere videre, om det er for at imponere håndarbejdslæreren eller fordi han faktisk synes det er meget hyggeligt, er jeg ikke helt klar over. Men nok en kombination, for han går virkelig til den!
Egentlig skulle der have været et lille motiv, en milkshake, ved siden af navnet. Men så fik han den idé at der skulle stå Max men med andre slags bogstaver. Han fik en stor stak "Cross stitch" blade og gik på opdagelse i dem efter et spændende alfabet.
Det han valgte havde jeg ikke prøvet før og jeg synes det så noget kompliceret ud for hans niveau, men det var det som det skulle være.
Vi satte os til rette ved spisebordet, med hver vores nål og tråd og gik i gang, han med sit navn og jeg skulle lave noget til arbejdet. 

Det kører bare for ham, jeg skal næsten ikke hjælpe længere, han kan selv "læse" mønsteret og se hvor det næste kryds skal sættes. Men det med at hæfte ende, pille op ved fejl og at tråde nålen, gør jeg for ham, for det har han slet ikke styr på.

Jeg synes med rette at han kan være stolt, det er jeg i hvertfald!

Her lidt billeder fra spisebordet der i formiddags var fyldt med Cross stitch blade, bøger, broderigarn, sakse m.m...




Der var engang for mange år siden, da jeg var barn, og jeg havde sat mig for at nu skulle jeg lære at sjippe. En tidlig weekend morgen stod jeg op, gik ind i stuen og hev sjippetorvet frem. Om jeg lærte det den dag husker jeg ikke. Men det viser da at jeg var temmelig opsat på at lære det. Jeg tror lidt at Max havde det sådan med hans broderi...

1 kommentar: