05 august 2011

Skolestart vol.4

Første skoledag efter sommerferien er altså noget helt specielt. Selv husker jeg spændingen og glæden ved at komme tilbage og se alle mine klassekammerater igen, de nye bøger, de spidsede blyanter, måske oven i købet en ny skoletaske, et helt blankt kladdehæfte lige til at skrive løs i...

Max og Rose plejer at få nyt tøj til første skoledag, det er nu mest Rose og jeg der går op i den slags, så i år har jeg tonet noget ned for det. Max fik en fin ny t-shirt af Rose i fødselsdagsgave som han endnu ikke har haft på, og han går ik så meget op i det med tøj, så den får han på og så er han klar...
I år har jeg valgt at sy noget til Rose i stedet for at gå den vanlige tur i forretninger efter et outfit.
Egentlig var kjolen her tænkt som en prøvemodel, for lige at tjekke mønsteret ud inden jeg kastede mig ud i de noget dyrere og lækre tekstiler. Men Rose synes den er så fin så den vil hun have på første skoledag (søde pigebarn).
Hun har selv kommet med idéen om knapper, og da hun ikke kunne finde ud af om det skulle være den blå eller den grønne spurgte hun om ikke der kan komme 2. Jo da, snildt.
Og jeg takkede for at det var et par lykker og IKKE knaphuller der skulle sys på maskine, for det er jeg bare ikke glad for!

Jeg er stolt og glad for resultatet. Det er jeg fordi det faktisk er meget sjældent at jeg syr et helt stykke tøj færdigt, uden at lægge det fra mig, og gå i gang med noget andet, for så at tage det første frem igen, -forstod du det?.
Og faktisk synes jeg den er pænt syet, og vil med glæde putte Rose i den på mandag. Godt nok er der lidt hold-kæft bolsje over den, men Rose er den største slikmund der aldrig holder kæft, så det er lige som det skal være!

Børnenes første skoledag er samtidig min fødselsdag, så når jeg henter dem efter skole og skal på café eller noget så er hun da lige klædt til dette...
Tag et kig på Roses første-skoledags-bolsje-kjole.




5 kommentarer:

  1. Så fin den er. Ja første skoledag efter sommerferien er noget helt specielt, synes stadig jeg kan huske duften af nye blyanter blandet med duften af nybonede gulve eller hvad det nu var skolen lugtede af.
    KH Charlotte

    SvarSlet
  2. Den er da super flot ♥♥

    SvarSlet
  3. Ej, hvor er den sød! Men ja, lidt hold kæft bolche er der over den.

    (www.stubba.dk/blog)

    SvarSlet
  4. Uhh jeg var også altid så spændt på første skoledag. Er det vel egentlig stadig.
    Den kjole er da bare super, super sød :) Og selvfølgelig kan der være to knapper!

    SvarSlet