27 august 2011

Punktum.

Uha jeg har det altså altid lidt underligt når jeg når det det absolut sidste punktum i en god bog! Atid lyder så flot, når jeg faktisk er en som læser rigtig lidt...
Men det laver ikke om på at jeg sagtens kan blive hyldet ind i en bogs univers... Denne gang var det en bog som jeg fik forrige jul af min mor. Der skulle dog gå lang tid førend jeg kom så meget i gang med den at jeg havde svært ved at slippe den igen. Nu går jeg rundt med en underlig følelse i kroppen, jeg fyldes lidt af tomhed! -Nu er jeg jo ikke længere samen med Naoko, Midori, Watanabe og skønne Reiko og hendes guitaspil. Men også med en følelse af at det var en trist bog, forstået på den måde at det var nogle ulykkelige skæbner! Jeg har været en tur i Tokyo, og lidt rundt i Japans land og nu er jeg tilbage i regnfulde København.

Hvad skal jeg nu læse? Overvejer at tage fat i Mandela bogen "Vejen til frihed" atter en gang, måske det denne gang lykkedes mig at komme så langt ind i bogen at jeg ikke kan slippe den heller...



3 kommentarer:

  1. Åh det eneste jeg får læst for tiden er faglitteratur. Burde gå igang med noget helt andet, hmm....
    God lørdag til dig :)

    SvarSlet
  2. Kender det godt - det der med den følelse, der dukker op, når man er færdig. Men altså - du skal da læse "Kafka på stranden" af samme forfatter (ej det er vist også ok, hvis ikke lige du orker det...), eller "Undtagelsen" af Christian Jungersen, eller - og det kan jeg slet ikke slå nok fast: Jonathan Safran Foers "Ekstremt højt & utrolig tæt på". DEN ER FANTASTISK!!!!!! (og jeg tudede i et væk, da jeg var færdig med den. Alene af den grund, at jeg var færdig med den....) ;o)

    SvarSlet
  3. Jeg læste Hobitten engang og kunne slet ikke ligge den fra mig. Så blev jeg overmodig og tænkte at Ringenes Herre var næste bog. Men jeg tog fejl - det var slet ikke den bog jeg skulle læse. Gaaaaaaaab (blasfemisk - i know)! Men hvor var den dog bare ikke en bog der fangede mig. Her for ikke så længe siden prøvede jeg mig så meg Hobitten igen - men det gik ikke. Jeg kunne slet ikke få overtalt mine øjne til at læse den næste sætning, så kedelig synes jeg den var. Den selv samme bog som jeg læste i løbet af ingen tid nogle år tilbage. Så for mig kan tiden ændre ens læsepræferencer :) Måske er det Mandela bogens tur :)

    SvarSlet