26 august 2011

Photo challenge dag 26



Denne bog er MEGET gammel. Jeg har fået den af min mormor, og jeg er så glad for at jeg fik den inden hun døde.
For rigtig rigtig mange år siden gik hun på Maria forbundet, nu Kastanjevejen efterskole, og kogebogen er fra den tid. Den er godt slidt, og står derfor gemt inde blandt mine dagbøger & notesbøger, nænner simpelthen ikke at have den ståeden i køkkenet blandt alle vores kogebøger.
Det er en fryd at kigge i den, jeg nyder at betragte den sirlige håndskrift og er imponeret over hvor fint de forskellige opskrifter er ført ind i alfabetisk rækkefølge og med sidetal.
Den bog betyder meget for mig, og jeg er meget beæret over at den bor her hos mig!

2 kommentarer:

  1. Ej, hvor pudsigt, at du lige viser den frem. Jeg har lånt min Omas kogebog af min faster, og nu er jeg i gang med at bage en rugbrødslagkage fra den. Bogen er helt tilbage fra 1945, og den indeholder bl.a. en håndskreven liste med prisudviklingen på gås - det var nemlig altid hende, der stod for at købe gåsen, og hun var meget prisbevidst;)

    SvarSlet
  2. Åh den lyder også rigtig interessant den bog!

    SvarSlet