06 august 2010

Blå

Et kig op i himlen...

Her til eftermiddag havde jeg den hyggeligste stund sammen med Rose. Ærlig talt så er jeg ikke god til at give mig selv tid og ro til sådanne stunder, hvor vi har god tid sammen som i dag. Og vi nød det begge to rigtig meget. Mens jeg lå der på tæppet på græsset i gården og hun klippede og klistrede (noget hun meget ofte gør), så jeg op i den blå himmel. Jeg bliver altid så fascineret og tiltrukket af en himmel så blå og uden skyer. Men aldrig har jeg ligget på ryggen og taget et billede op i himlen på den måde.

Rose inviterede mig ind i en nyoprettet klub (den blev vist både opfundet og oprettet mens vi lå derude). Og jeg meldte mig ind med glæde! Ved dog ikke helt hvad det indebære at være med i klubben, men det er vel også ligegyldigt, Rose er glad og vi to tøser har noget sammen!
Jeg kastede mig også over farver, papir og saks, og begyndte at indrette kassen hvori hendes zuzupet bor. Der kom maleri på væggen og et gulvtæppe på gulvet. Mere nåede jeg ikke inden jeg blev kaldt ind for at hjælpe til med madlavningen. Til Roses store skuffelse, men der er heldigvis en dag i morgen, hvor Max, Rose og jeg holder vores aller aller sidste feriedag!

Her bor zuzu, som vist nok hedder Anna-Maria?!

Rose spurgte mig om hvilken farve jeg bedst kunne lide hvis jeg kun måtte sige en. Det var vist en del af optagelseskravene for at være med i hendes klub. Hun ved jeg ELSKER farver, og har svært ved at vælge en farve. Men nu skulle jeg jo vælge og så bliver det altså blå. Og efterfølgende bemærkede jeg noget blåt ved min side. Liggende tog jeg billede af denne smarte bil!

Jeg synes det er herligt at legetøjsbilen er meget større en døren i baggrunden!

Sommerlyset er altså helt fantastisk til at fotografere i. Her kommer lige lidt stemningsbilleder fra en dejlig stund med Rose i eftermiddagssolen. Min pige i gang med sine klippeklistre sager og et kig ind i zuzus hjem. Shhh den ligger og sover!






Gaven jeg gav i dag var også lidt blå. Blå med flotte farvestrålende ugler. Og Sidsel blev rigtig glad, og så er jeg også rigtig glad!!! Jeg havde syet hende et indkøbsnet og fik så den hyggelige idé at der da også skulle være et til hendes datter Carmen. Min egen datter vil meget gerne have nogle af de samme ting som mig, og jeg tænker at lille Carmen har det lige sådan. Nu kan de ihvertfald have deres mor-datter gode stunder sammen når de skal ned og handle!


Dette blå indlæg skal afsluttes med en masse farver. Den klare blå himmel fascinerer mig og er på sin egen måde magisk og dragende. Men et væld af farver ét sted er altså også guf for mine øjne. Jeg håber du har nydt dette indlæg lige så meget som jeg har nydt at skrive det...



Et kig ned i én af kasserne med farvegrej. Her farveblyanterne. Der er selvfølgelig også en med tusser og en med blyanter...

3 kommentarer:

  1. Saa dejligt, at selv om jeg er langt, langt borte kan jeg laese om din blaa himmel og jeres fine klub. En gave,tak , jeg smilede og hermed sender jeg knus og kram.
    mor

    SvarSlet
  2. Åh at få lov til at være med i en klub !
    Hvilken dag I 2 dog havde , der under den blå blå himmel :-)

    SvarSlet
  3. Sikken et dejligt inspirerende indlæg Gaia. Og ja, nu du siger det, så skinner yndlingsfarven da også igennem her på bloggen.
    Vores fine tasker blev indviet på bedst tænkelige måde i går, hvor vi fyldte dem med håndklæder og badetøj og tog en tøsetur til stranden. På vej hjem, hvor vi var lidt trætte og sultne, forsøgte jeg at fotografere Carmen med sin "uul-tas" som hun er lykkelig for. Det kom der en temmelig skabet og sjov fortoserie ud af, som du lige må se ved lejlighed:-)
    Jeg er lidt misundelig på klubben!

    SvarSlet