27 november 2010

Pigejulehygge i køkkenet...

Jeg fandt jule cd´en frem, den blev sat på, Rose og jeg gik i gang med hver vores projekt, mens vi ventede på dejen der var i køleskabet blev klar til at rulle og forme... Drengene så fodbold i stuen så døren dertil blev lukket...


Rose klippede og klistrede. Det blev til en fin julemand på sin kane, jeg er vild med den, og imponeret over hvad hun kan skabe med papir, saks, lim m.m. !



-og jeg satte filthjerter på snor. Nu skal de bare pyntes med lidt perler eller sølvglimmer af en art.




Og endelig blev det tid til at få fat i de små udstiksforme og kagerullen, jubiiii !!!







Mens jeg har skrevet dette, er skinken kommet i gryden, kartoflerne blevet skrællet og ærterne kommet ud af fryseren, et dejligt glas rødvin ved min side, chilipeanuts, og en kærlig tanke med en ordentlig sjat dårlig samvittighed bliver sendt til mine løbesko og min træningstaske, der skal i brug fra mandag (jeg plejer godt nok ikke at synes om at begynde på noget nyt på en mandag, men nu må det være)... For det her det holder ikke... Rødvin, småkager og i morgen risengrød med masser af smør og kanelsukker, samt hvidtøl... 

2 kommentarer:

  1. Det er jo ærgerligt, at man ikke kan løbe i det her snevejr, for ellers ville jeg HELT sikkert have startet en god løbevane netop i dag:)

    SvarSlet
  2. Hej :-)
    Har læst med i stilhed i et stykke tid her hos dig. Meget inspirerende. Og ved, at frustrationerne over meget sne kombineret med manglende løb kan være tufft. Det kan jeg skrive meget om. :-) Og gjorde det også sidste sæson, som varede riiiigtig længe, hvis man manglede at komme i løbeskoene.
    Det er en meget fin hjerteranke du lige fik bastlet sammen i dag. Og datteren fik også lige lavet noget fint.
    Er også på chilinuts og rødvin nu. Uden de store fysiske udfoldelser i dag. Det er bare ikke muligt heroppe nordpå i de landlige omgivelser.

    SvarSlet