07 juli 2011

Ansigstløfning til strygebrættet... (kan du hjælpe?)

Nu er det vist på høje tid at der kommer nyt betræk på mit strygebræt. Det strygebræt har mange år på bagen, det stod i mit barndomshjem, så der er i årenes løb blevet strøget meget på det. Betrækket er i en ussel tilstand, men har også siddet på i mange år efterhånden. Jeg har netop taget det af, og fandt nedenunder endnu et betræk og nedenunder igen et gustent lag skumgummi eller noget i den stil.
UF tænkte jeg og blev så glad for at jeg nu har tid til at sy et nyt fint betræk!

Mit spørgsmål er så. Ja måske er det dumt, men jeg bliver nød til at være helt sikker. Kan man lægge et lag pladevat nedenunder stoffet? Grunden til at jeg spørger er at materialet jo skal kunne tåle høje varme grader!
Kan du hjælpe mig?

Tjek lige de her billeder... For nylig strøg jeg vliseline på ét af hullerne, men der er kommet andre huller til siden da... (jeg er også kommet til at klippe hullerne større,  jeg arbejder enormt meget på strygebrættet, det fungerer som mit andet arbejdsbord).



6 kommentarer:

  1. Jeg tror ikke du kan bruge almindelig pladevat, men skal bruge det varmeresistente som man fx bruger når man syr grydelapper. Det kan fås i stof 2000. Øverst kan du bare have noget almindeligt bomuldstof. En anden løsning er at købe et nyt betræk som altid kan ligger der og så bare sy et ekstra overtræk. Det kan du så skifte ud som du har lyst. Du har ret - det er det perfekte arbejdsbord :-)

    SvarSlet
  2. Tak for svar!!!
    Havde godt på fornemmelsen at det pladevat ikke kunne bruges.
    Jeg har så meget af det liggende og aner ikke hvad jeg skal bruge det til!

    SvarSlet
  3. Du kan få strygefilt i stof2000 - det er en meget tyk filt i bomuld, som kan tåle selv de højeste grader.
    Tror ikke at thermium (med sølv på den ene side, som er varmeresistent og bruges til bl.a. grydelapper) egner sig til det.
    God fornøjelse med at forny strygebrættet.

    SvarSlet
  4. ja jeg ville også sige du skulle bruge stryge filt :)
    søde gaia, jeg vil rigtigt gerne invitere dig til bloggertræf i vanløse d 24 september, kl 12. håber du har tid og lyst til at deltage - så kan vi måske gentage succesen fra sidst :D

    Mvh Elisabeth / www.muabi.dk

    SvarSlet
  5. Tak for jeres hjælp. Jeg må afsted til Stof 2000 meget snart for lige nu er mit strygebræt et rent skelet!!!
    Elisabeth det lyder da hyggeligt. Jeg vil sætte kryds i kalenderen men tør ikke love at jeg kommer allerede nu. Min søde kæreste har fødselsdag d.19.sep. så måske der skal holdes fødselsdag for ham...

    SvarSlet
  6. det er super gaia, det er virkeligt heller ikke nemt at planlægge så langt i fremtiden, men det er nødvendigt. når vi også skal have samlet en masse lækkert goodies ind ;)
    Håber på at se dig når tid er :)

    SvarSlet