28 juli 2011

Skolestart vol.1

Roses penalhus





Det er længe siden Rose sagde, hun gerne vil have at jeg syr hende et penalhus.
Ferien og tiden har givet god anledning til at få det gjort, og det er oplagt her inden skolestart.
I disse dage er hun på ferie hos sin kusine, så hun har endnu ikke set det. Jeg glæder mig sådan til hun kommer hjem så jeg kan vise det frem!
Hun har selv ønsket hvordan det skal se ud og har valgt stof, hun ville have det samme som min skoletaske er syet af. Jeg har valgt den mørkelilla, da det med tiden bliver så nusset af blyanterne der kommer i og ud, endvidere den lille sommerfugl, som jeg er sikker på at hun vil blive glad for sidder der og siger hej hver gang hun tager penalhuset frem
Hun kommer nok til at skulle have endnu et penalhus. Dette har plads til 4 blyanter, en saks, en lineal og så er der en lomme til blyantspidser og viskelæder. Men der er ikke plads til farver og tusser, så jeg må hellere få syet et penalhus til...
Når Rose er hjemme igen, skal vi ud og finde fine nye blyanter m.m. til at putte i penalhuset.

2 kommentarer:

  1. Får helt sommerfugle i maven !
    Husker stadig den fryd det var ved skolestart- nyt penalhus eller/og indhold. Nye bøger og bogbind.
    Ny begyndelse :-)

    SvarSlet
  2. Sådan har jeg det også Miri.
    Overvejer om jeg lynhurtigt skulle sy mig en nu skoletaske til det kommende skoleår...

    SvarSlet