21 juli 2010

Hattehovedet holder en pause fra maskinerne...

Det der sytøj har simpelthen taget overhånd, ja ihvertfald hvis du spørger manden i huset. Selv synes jeg ikke maskinerne larmer, men det er vist heller ikke så meget støjen der generer, det er nok mere min totale besættelse af syarbejdet i disse dage der generer, og det forstår jeg faktisk godt!!! Også selvom der er nogle meget vigtige etaper der SKAL køre mange timer i træk, så børnene ikke kan se en dvd i ny og næ...
Jeg sidder gerne hele dagen eller mange timer i træk ved maskinerne, eller i sofaen med noget broderi eller patchwork. Mens min kære mand står og sveder over ombygningen mens han forvandler køkken nr. 2 til et bryggers!!!

Nå men manden har jo ret. Og har netop mindet mig om et ret vigtigt projekt som jeg havde lovet mig (og ham) at tage mig af i denne ferie, hvor vi ikke skal nogen steder og derfor har meget tid herhjemme til sådanne ting. Projektet der skriger efter min opmærksomhed er kælderrummet. Vi er så tarvelige at vi har to rum, et til os hver. Men i mit er der så proppet at man ikke kan komme ind, i hans er der luft mellem tingene... Så altså nu må det være.
For inden vi ser os om er skoleåret i gang, og hverdagen kører derudaf, og den levner ikke mange stunder til at jeg kan stå på hovedet i kælderen...
Jeg skal ned og kæmpe mig gennem hundredevis af kasser, poser, sække og tasker, og forhåbentlig få smidt en masse ud!!!
-Og ja det er kun mig der kan gøre det for det er stort set mit alt sammen, ØV ØV ØV at være en samler er ikke altid så fedt!!!

Så nu har jeg bestemt mig for at holde en pause fra maskinerne, jeg er ikke meget for det, og det bliver sikkert ikke nemt. For der kører en konstant "lysreklame" for mit indre med projekter jeg skal sy eller brodere... Men det er nu nok også meget sundt med en pause.

 Billedet siger vist det hele...


Det tog ikke mange sekunder at skrive de her 5 punkter... 
Det lyder måske ikke af meget, 
men jeg kan se mange timer i det...

Det sidste der er kommet igennem symaskinen. Resultatet er vist ikke at prale af, men det er altså også den allerførste hat i min størrelse jeg har syet. 
Jeg har vist ikke hattehoved eller har jeg? Måske der lige skal justeres lidt i pasform og noget stivere vlieseline i skyggen?

4 kommentarer:

  1. Pause :-)
    Jeg synes nu den klæder dig !

    SvarSlet
  2. Jeg synes også det er er flot hat, den kan du godt være bekendt.
    Kh
    Monika

    SvarSlet
  3. Tak for det piger!
    Når sypausen er ovre, putter jeg foret i, og så kan jeg prøve at slentre en tur med den, og fornemme hvon jeg har det med det...
    Har altid egerne villet gå med hat. Men alt mit hår er i vejen. Men så må jeg gå bort fra min evindelige knold og finde på nye frisurer.... GYS!
    Og jeg har altid ment at jeg ikke har et hattehoved, men nu giver jeg det sgu en chance!

    SvarSlet
  4. Hatten er da skøn, og du er fin med løst hår:)
    Kender godt den med alle de ting man burde gå i gang med, men så trækker symaskinen, hæklenålen eller computeren lige...
    Men jeg kan faktisk godt lide at rydde op, sortere og smide ud. Skulle bare gøre det noget mere, for jeg er også en samler.
    God arbejdslyst:)
    KH Puk

    SvarSlet