07 januar 2011

Farver

Vi bor ikke særlig minimalistisk og stilrent herhjemme, væggene er hvide, vi har flere reoler spækket med bøger og spil, og har bare mange ting, der er derfor en del farver rundt omkring i vores lejlighed. Men alligevel får jeg med jævne mellemrum lyst til at gå farveamok, får lyst til at ombetrække sofaen til en rap postkasserød farve eller måske endda mønstret stof, male spisebordet turkis, sætte farvestrålende tapet op på en eller flere vægge... Det er ikke umuligt, ej heller besværligt men samtidig ikke noget man sådan bare lige gør (ihvertfald ikke mig).
Jeg ELSKER farver og har utrolig ondt af dem der er farveblinde! Men jeg er ikke selv særlig farvestrålende! Min påklædning er rimelig behersket i farveholdningen. I mine unge år, var jeg gerne klædt i et væld af farver, og dengang malede jeg også gerne væggene i forskellige farver. Men så tog hvide vægge og sort tøj over... (nogen siger godt nok til mig at hvid og sort ikke er farver...).

Vi har vel alle vores flip og lige for tiden har jeg et farveflip, jeg vil have farverne tilbage i mit liv! Jeg er enormt glad for min nye skoletaske og penalhuset, jeg bliver glad i låget af at se på det, jeg er igen blevet ellevild med mit sengetæppe og glæder mig nu igen ekstremt til at det er færdigt, så motivationen (efter en lang pause) til at få det syet færdigt er der igen!!!
Det lyder ikke vildt i jeres ører måske, men i mange år har jeg kun købt hvide stearinlys, måske cremefarvet, men så heller ikke vildere. Nytårsbordet havde jeg bestemt mig for skulle være i flere farver, og fik så den idé at der skulle være en masse lys i hver sin farve. Tiger var stedet hvor jeg selvfølgelig kunne finde lysene. De vakte glæde både hos mig og min søster, de gør mig glad, de lyser smukt og farverne er dejlige at se på!!!! Så nu har jeg min faste gang hos Tiger efter farvede lys...
Garderoben skal også have et sprøjt med farvepaletten... Der er jeg bare ikke så vovet som med lysene!

Rose er også vild med farver og sætter farver og mønstre sammen når hun klæder sig på, som jeg ikke selv ville have gjort, hun inspirerer mig, også de dage hvor hun ligner et fastelavnsris. Men et dejligt fastelavnsris! Hun kan godt lide at spørge mig om hvad min yndlingsfarve er, måske hun spørger fordi hendes yndlingsfarve skifter indimellem. DET kan jeg altså ikke svare på, men skal jeg vælge én så er det blå, og orange er den eneste farve jeg bare ikke har det godt med! -(ej mens jeg skrev dette, spurgte Roses klassekammerat, som ligger og tegner på gulvet sammen med Rose, hvad der er hendes yndlingsfarve er af alle farver, turkis var svaret)...

Hvilken farve er din yndlingsfarve???

Stof som jeg godt kunne tænke mig en taske i...

Noget snor som jeg ikke aner hvor kommer fra men det er da en lækker rulle...

Selvom jeg ikke er så gode venner med lynlåse (når de skal sys i) 
er jeg glad ved dem og agter at bruge dem alle...

Normalt har jeg ris eller mel i glas som dette, men fik den idé at putte bånd i. 
Synes det ser lækkert ud og glasset står og pynter på mit sybord...

Sengetæppet...

Fint silkepapir som var om en lækker hæklet sag fra Puk...

Fuglen her er fløjet til Nørrebro hele vejen fra Næstved (tak Puk!)...


Tænk hvis jeg var grøn.
Så kunne jeg gemme mig i græsset
og lege med en skrubtusse
Farvedigtet er lånt her.




1 kommentar:

  1. har det lidt lige som dig ... sort/hvid/grå og army med lidt lilla på tøjet .. hvide vægge men med farver på pynt og billeder ....
    yndlingsfarven på tøjet var en gang turkis -turkis -turkis og lyseblå ... et par år med lidt rødt ... nu lidt lilla og army bliver vist min yndling til foråret .... - hjemmet alle farver undtagen orange og gul og meget lidt sort :)
    kh♥ farver gør én i godt humør :)

    SvarSlet