16 januar 2011

Perletrip

TOTALT inspireret af hende her, har jeg atter fået lyst til at lege med perler og perleplader! Uafhængigt at min plan om at tage fat i kassen med perler, har Rose fået samme idé, og har vist også genfundet glæden ved at sætte de små lækre farvestrålende perler på plader i forskellige former og designe sine egne sjove ting...
I går da jeg var inde i byen, i andre anliggender, fandt vejen dog alligevel forbi BR (af 2 omgange), med mig hjem fik jeg 7 poser perler. 7 nye lækre farver til samlingen. Men jeg havde sat mig for at de ikke bare skulle hældes ned i bakkerne, hvor alle de mange farver ligger blandet sammen, næh nej nu skulle der nyt system til!
I Søstrene Grene fandt jeg nogle rigtig søde små glas, og sørme om ikke størrelsen passede PERFEKT... Der var lige akkurat plads til en hel pose (m. 1000 perler). - Købte af en eller anden grund kun 5, så jeg må afsted igen én af de nærmeste dage...

Da jeg kom hjem, kom perlerne på plads. Rose var meget begejstret og havde selvfølgelig fluks lyst til at gå i gang med de nye perler. Vi har dog valgt at "gemme" dem, og først bruge af den blandede bakke.
Men ak det er besværligt at finde bestemte farver i det virvar af farver, så efter at både min far og jeg havde brugt pænt lang tid på at finde bestemte perler til Roses fisk, tænkte jeg at nu skulle de store bakker sorteres efter farver...
PYHA DA DA det tog sin tid!!!! Men nu ser det lækkert ud og er mere overskueligt, håber jeg...

Da jeg sad og så på de 5 glas med farver fik jeg den tanke at her var da lige en oplagt gaveidé til ham eller hende der er glad for perler... Til den nette sum af 90 kr. kan du give en fin gave. Se selv her:

Perler i glas. Nemme låg at skrue af også for små barnehænder. Låget har en fin størrelse til at have lidt perler liggende i mens man bruger den farve...

En glad Rose med sin perlefisk...

De mange perler før de blev sorteret. Billeder af de sorterede perler kommer snart!

7 kommentarer:

  1. Det er altså også hyggeligt.. Min datter har desværre ikke tålmodigheden til det ENDNU!! ha ha.. Håber det kommer.

    SvarSlet
  2. Hvor ser det hyggeligt ud.. og god gave ide:)

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine de bøtter! Hvad gav du for dem? Mangler opbevaring til alle perlerne! :)

    SvarSlet
  4. Det er en fin ide.
    Jeg købte 2 glas i sidste uge, men de skal nu bruges til mandler:)

    SvarSlet
  5. Lillemor: glassene koster 7 kr. pr. stk.!

    SvarSlet
  6. Jeg er afsted til Søstrene Grene så snart Loa er ovenpå igen. Tak for hurtigt svar! Og god fornøjelse med perleprojektet :)

    SvarSlet
  7. Sikke fine glas, jeg må vist et smut forbi søstrene i morgen:-)
    KH Mette

    SvarSlet