13 januar 2011

På tur med 19 børn i indre by = en god dag som skolelærer!

I går var jeg på udflugt med 3.D. Vi skulle på Thorvaldsens museum, og når nu vi alligevel skulle ind til byen, og havde tid til det, skulle vi da lige se noget af (min) by!
Så efter nogle skønne timer på museet hvor børnene bl.a. skulle studerer skulpturer, mosaikgulve, flotte dekorationer i loftet og arbejde lidt, gik turen igennem København.
Hvor jeg bare ELSKER København. Der er så mange flotte huse, en konge til hest, en fiskerkone...
Børnene var glade og én af drengene kom mere end en gang og gav mig de dejligste knus mens han sagde "TAK Gaia fordi du tager os med på det her museum", jamen så bliver man jo helt rørt, og glemmer for en stund at han ellers er et ret så støjende element...
På sådanne dage så er det en fest at være lærer. Både børnene og jeg gik rundt og var glade hele dagen. Jeg må vist arrangerer flere af den slags ture...



Har du ikke været på Thorvaldsens museum før så vil jeg virkelig opfordrer dig til at gøre det! Har du børn så er der masser at komme efter i skoleferierne, her er der tit fede gratis kurser i tegning, skulptur eller andet. Men bare en tur igennem de farvestrålende små rum er alle pengene værd, og onsdag er det sørme gratis.
Øverst ser du en af Thorvaldsens værker. De andre billeder forestiller den opgave som børnene skulle løse "gulve og geometri" hed den. Børnene ligger på gulvet og tegner videre på gulvet på det flotte store ark. Jeg kunne ikke lade være med selv at ligge mig ned og tegne også!
Opgaven kræver tålmodighed, men er ret hyggelig. Og bliver man ikke færdig kan man jo bar fortsætte derhjemme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar