27 januar 2011

Musik, musik, musik, mer musik tak!

Der er for lidt musik i mit liv, og her mener jeg helt bogstaveligt. Det er al al for sjældent at jeg sætter musik på, faktisk er det faktisk nær aldrig! Anders er noget bedre til at gøre det, ihvertfald meget gerne på opfordring...
Engang var det helt naturligt at der hele tiden spillede noget musik i mit hjem, ja engang faldt jeg helst i søvn til musik. Men af en eller anden grund spiller musikken ikke længere ud af mine højtalere...
I lang tid har tv´et domineret herhjemme, og tit dannet baggrunds lyde for hvad vi har gået og lavet om aftenen, uden der nødvendigvis var nogen af os der faktisk kiggede på skærmen. DET virker da fjollet...
Siden nytår har vi ikke haft fjernsyn (eller ihvertfald meget begrænset), der er sne på alle kanaler og DR1 ser vi ikke klart på tv´et, så det er meget lidt det står tændt. Det er os selv der har fravalgt tv, så jeg klager ikke. Men nu i og med at tv ikke er en mulighed, jamen så bliver aftenstunderne lige pludselig anderledes og faktisk meget meget bedre, du skulle tage at prøve det!!!

-Man kan alligevel ikke se tv mens man broderer, men vippe med fødderne i takt til musikken er ike noget problem!!!

Nu mens jeg skriver høre jeg musik, mens jeg faktisk også er i gang med at lave mad. Musik der river mig tilbage til nogle fede, svære, lærerige, sjove, spændende... år. Mine 3 år i Paris!

Jeg ELSKER musik. Musik får minder frem, både de gode og triste, musik får mig i en særlig stemning og humør, musik gør glad, musik gør ked, musik er LIV !!!



Musikken jeg hører nu: France Gall "Babacar". Titelnummeret er min yndlings sang på den CD. Gode minder fra årene i Paris kommer frem for mit indre. Nu er den slut, men jeg skal da lige høre den igen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar